[sub_menu]

יובל כהן
מנהל בית חינוך "צור יצחק"
09-9743600

למעבר לאתר בית החינוך לחץ כאן

בית חינוך "צור יצחק" הנו הצעיר מבין מוסדות החינוך במועצה האזורית דרום השרון.

אנו מחנכים את תלמידינו לערכים של כבוד האדם, אהבת דעת ותרבות, מעורבות חברתית ושמירה על העולם הסובב אותנו. ערכים כמו דאגה לזולת, אחריות, שמירה על המשאבים וסביבה אסתטית ומטופחת הם המסר החינוכי שלנו.

אנו מעודדים פעילויות ויוזמות למען החברה התורמות להגדלת המעורבות וההתנדבות בקהילה, מחזקות את תחושת השייכות למקום של כל תלמיד כאזרח יצרן התורם לחברה.

שנת הקמה: שנת תשע"ג ספטמבר 2012

מספר תלמידים: 401

בית ספר כולל: 13 כיתות אם – שכבות א'-ו'

צוות מקצועי: 40

מספר אנשי מנהלה: 3

לוגו של בית החינוך צור יצחק

 

"למדינת ישראל אין אוצרות טבע, אין מכרות פחם ואין נפט. אוצר הטבע הרציני ביותר שלנו, הוא הילדים שלנו"

יצחק רבין, טקס סיום מחזור של בית הספר לפיקוד ומטה 27.08.1992

 

אקלים חברתי קהילתי

  1. תמיכה וייזום אירועים - המשך תמיכה ויזום של אירועים בישובים בשיתוף עם ועדי הישובים והתושבים לצורך חיזוק הקהילות המקומיות זאת בנוסף לקיום אירועים אזוריים: טיולים, הצגות, סדנאות, מופעים, מחנות קיץ לנוער, קונצרטים, חבורות זמר ואירועים בחגי ישראל.

  2. קריית המועצה כמרכז תרבות - השלמת בניית מתחם התרבות בקריית המועצה והפעלתו כמרכז תרבות, כנסים והדרכה אזורי.

  3. שותפות בגופים ייצוגיים - הפעלת גופים ייצוגיים למועצה כגון: להקת מחול, חבורות זמר וכן תיאטרון קהילתי.

  4. היכל התרבות - הפעלת היכל התרבות דרום השרון במגוון אירועים כגון: ערבי זמר, הצגות מובחרות ממיטב הרפרטואר של התיאטראות בארץ, הצגות ילדים, מופעי בידור, מוסיקה מחול ועוד .

  5. הקמת מרכז כנסים איזורי – שיהווה מוקד לפעילות תרבותית המשלבת בין בתי הספר, הישובים והמועצה

  6. יצירה תרבותית - עידוד יצירה תרבותית מקומית וקידום תערוכות אומנים מקומיים.

 

החזון החינוכי

אנו מאמינים כי יש לנהוג בכבוד וברגישות כלפי כל אדם וכלפי התלמידים בפרט. צוות בית החינוך, שם דגש על הייחודיות והשונות בין התלמידים, הקניית תחושת שייכות, כבוד הדדי, הכרה בערך העצמי וכל זאת בסביבה בטוחה ומוגנת.
אנו מאמינים כי כל אדם יכול להיות מצוין , עליו רק להחליט, לבחור, להתכוון, לרצות ולהאמין בכך.

צוות בית החינוך ייצור אוירה  נעימה, תומכת, נוחה ובטוחה שתוביל ותעודד תחושת השייכות לבית החינוך ולקהילה בה חיים. תחושת שייכות, יצירת גאוות יחידה ופיתוח הזהות במעגלים הולכים ומתרחבים - משפחה - בית - קבוצה - קהילה - לאום - ארץ.

צוות בית החינוך יהיה מקצועי, יוזם, אכפתי וישאף לתת מענה לצרכים האישיים והייחודיים של כל ילד על-ידי מציאת נקודות החוזק, מתן תחושת מסוגלות וחוויות הצלחה, תוך גיוון והעשרה של דרכי ההוראה. נפעל למען הפעולות יהיו במישורים שונים - חברתיים, ערכיים וחינוכיים אשר יעסקו גם בערך הנתינה למען הקהילה ויגבשו את זהותנו. הגרעין לשותפות, לעשייה ולהצלחה הבית ספרית, חייב לכלול את התלמידים, ההורים והמורים.

יחד, בשותפות ובאחריות הדדית, נפעל למען מטרות חינוכיות, חברתיות, קהילתיות וערכיות. לטיפוח התלמיד והישגיו להכרה בחשיבות הסביבה ולצמיחה. אחריות הדדית זו, תיווצר בארגון דינאמי אשר כל השותפים ערבים זה לזה, תומכים זה בזה ונעזרים האחד בשני.

 

תכנית לימודים בית ספרית בנושא קיימות

בית חינוך צור יצחק (ע"ש יצחק רבין ז"ל) חרט על דגלו להמשיך את מורשתו של רבין בקידום ערכי הנתינה, המעורבות, האכפתיות ואהבת העם והמדינה. ערכים אלו הינם לטעמנו הבסיס בחינוך לקיימות בכלל ובתוכנית זו בפרט. תפיסתנו את החינוך לקיימות והחינוך הסביבתי הינה בבחינת תפיסה רחבה הכוללת היבטים של צדק סביבתי, חברתי וחלוקתי. אנו יודעים כי לאורח החיים כיום, הכולל את הבחירות היומיומיות בכל תחומי חיינו השלכות מזיקות על הסביבה, על החברה ובכך גם על התרבות והשלכות על הכלכלה המייצרות מציאות כלכלית היוצרת פערים וחוסר שוויון. בחירות אלו טומנות בחובן שאלות מוסריות, עליהן אנו מבקשים לתת את הדעת בתוכנית זו. מטרת העל של התוכנית הינה חינוך דור העתיד להבנת מורכבויות אלו תוך שימת דגש על הרחבת יריעת תחומי הקיימות הנלמדים. הרחבת התחום מטרתה לרתום אוכלוסייה רחבה ככל שניתן בקרב באי בית החינוך ליצירת השינויים אותם אנו מבקשים להוביל.

ברמה הערכית חינוכית – נשאף כי בוגרי בית החינוך יהיו:

  1. משכילים ורחבי אופקים. בעלי תחושת מסוגלות ושאיפה למצוינות.
  2. בעלי ערכים של יושר, כבוד הדדי, למשפחתו ולזולתו.
  3. מודעים לסביבתם - מטפחים אותה שומרים עליה ומעריכים משאביה.
  4. בעלי סבלנות וסובלנות, מעורבים בקהילתם ותורמים למענה.